اعزام تانک‌های چین به مرز با هند همزمان با شکست مذاکرات پکن- دهلی نو

به دنبال شکست مذاکرات چین با هند، رسانه‌ها از تحرکات تازه ارتش چین و اعزام تانک به نقاط مرزی با هند خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها دوشنبه گزارش دادند همزمان با شکست مذاکرات چین با هند، ارتش چین هنگ‌های تانک خود را نزدیک مرز هند مستقر کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی «سی‌سی‌تی وی» سیزدهمین دور مذاکرات بین فرماندهان نظامی هند و چین روز یکشنبه شکست خورد و هر دو طرف دیگری را متهم  به اخلال در روند مذاکرات کردند.

این در حالی است که تصاویر دوربین‌های مداربسته تمرینات تانک‌های ارتش چین نزدیک مرز با هند در  منطقه «لاداخ» را نشان می‌دهد. در گزارشی دیگر، رسانه های دولتی چین گفتند که یک تیپ  از ارتش این کشور برای اولین بار اقدام به پرتاب نارنجک واقعی در غرب «سیچوان» کرد.

فرماندهان نظامی خط مقدم چین و هند روز یکشنبه پس از دو ماه وقفه مذاکرات را از سر گرفتند. با این حال، مذاکرات ۸ ساعته در دهکده مرزی «مولدو» در چین با شکست مواجه شده است. «لانگ شاهوا»، سخنگوی ارتش چین در این باره گفت، علیرغم تلاش‌های فوق العاده طرف چینی برای کاهش تنش در مرزها، هند خواسته‌های نامعقول و غیرواقعی مطرح کرده است.

سیزدهمین دور از گفت‌وگوها بین چین و هند  روز یکشنبه بیش از هشت ساعت طول کشید و طرفین تلاش کردند تا اختلافات پیش آمده را حل کنند. این دور از گفت‌وگوها  درمنطقه مرزی «مولو» در چین  بین مقام‌های ارشد نظامی هند و چین برگزار شد.

پیش‌تر وزارت خارجه هند با پرتاب توپ به زمین چین از این کشور خواسته بود تا برای رسیدن به آرامش در منطقه مرزی لاداخ  تلاش کند. این در حالی است که وزیر خارجه چین نیز اخیرا در دیدار با همتای هندی خود در نشست سران شانگاهای در شهر «دوشنبه» در تاجیکستان  در زمینه تلاش برای رفع تنش‌ها در لاداخ  گفت‌وگو کرده بود.

تنش بین نظامیان هند و چین در پنجم مه سال گذشته در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه پانگونگ شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. در نتیجه مجموعه‌ای از مذاکرات نظامی و دیپلماتیک  دو طرف در ماه آگوست روند دور شدن از تنش را تکمیل کردند. هر طرف در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    8 1
    هند همیشه برابر چین شکست خورده . توانایی های چین با هند قابل قیاس نیست .
    • مهدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 3
      طبق کدوم مستندات و کی و کجا؟؟ هند اتفاقا زیردریایی اتمی داره که چین نداره.
    • ایران IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      0 1
      ید الله ارواح خاک پدرشون هفته بعد کار اسرائیل تمومه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    9 4
    مشغولیت چین با هند از طرف اسرائیل. هند ارتباطش با اسرائیل حرامزاده بسیار نزدیک میباشد. چین احمق بایستی یقه اسرائیل رو بگیره، البته این حرفها حالیش نیست.
    • یدالله IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 8
      خاک بر سرتان که توهم و ترس از اسرائیل بیچاره تان کرده خوشم میاد که یه کشوری با قدمت 50 سال تونسته تمام دنیای رو اینطور در سیطره خودش بگیره و خواب رو از چشم مدعیانی مثل شما و پدر جدتون بگیره . تاز ه هر چند روز یک بار میگید دیگه کارش تمومه . اره رواح باباتون
    • سعید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 0
      خطاب به ید الشیطان:اگه خوابو از چشم ما گرفته تو چرا جلز و ولز میکنی؟؟؟ ما با ایمان به وعده برحق خدا شبها راحت میخوابیم. یدالله فوق ایدیهم.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    8 4
    غربی ها نشستن فکر کردن که چطور میشه قدرت چین رو مهار کرد و دیدن تنها راهش کشور پرجمعیت همسایه یعنی هند هست. واسه همین گشتن یه راهی پیدا کردن بین دو ابرقدرت هسته ای و اقتصادی آتیش بپا کنن. بعدش بشینن راحت نگاه کنن و حتی بساط اسلحه فروشی هم راه بندازن.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      1 0
      جنگ جهانی از همین جا شروع میشه .
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    هند و چین هارت و هورتی اند
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    اینها آدمهای عصبی هستند. خاتمی. روحانی. رونمایی. چهارسال مذاکره با کدخدا کردند صنایع هسته ای را نابود کردند و خیلی همه خوشحالند ،درس بگیرید؟؟!!!
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    مثل اينكه تق اتحاد استراتژيك!!! شانگهاي هم درآمد. قابل توجه شرقگداها!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ارتش هند شبیه به بچه بازیه در برابر چین کلیپهای رزمایشهای هند رو ببینید از خنده روده بر میشید
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    اخ جون این دوتا اگه باهم جنگ کنن خیلی عالی میشه بزنن همیگه رو بکشن اقلا نصف جمعیت کره زمین کم میشه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    هند با چین جنگ میندازه ازربایجان با ایران گرجستان با روسیه ترکیه رو با سوریه این نتیجه تمام این جنگ ها معلومه چیه اسرایل تشنه خون ریختن تو دنیاست حتی بی دلیل قده سرطانی واقعا
  • نیما IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 2
    یدلله احمق ژنرال بازنشسته آمریکایی که گفت اسراعیل ۲۰ سال آینده نمی بینه اون وقت تو چی میگی
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    هند جلوی چین دست پایینو داره . با مدیریت بسیار ضعیف آقای مودی و نخست وزیران قبلی هند ، هند به آب خوردن جلوی چین شکست میخوره . ناوگان هوایی هند : ۲۷۲ سوخو ۳۰ ۱۲۰ جگوار ۲۶ رافائل ۴۶ میراژ ۶۶ میگ ۲۱ ۱۰۷ میگ ۲۹ . میگم هاش که مال دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی هست ( ۵۰ سال پیش ) ،، میراژ هم سال ۱۹۷۹ و همینطور جگوار . میگم ۲۷ هارا بازنشسته کرده و تا ۲۰۲۵ هم میخواد میگ ۲۱ و میگ ۲۹ هارا کاملا بازنشسته کنه ‌‌. سوخو ۳۰ فقط خریده اونم با ۱۳ میلیارد دلار ( بسیاری تو هند ساخته شده ) صرف شده . و رافائل . احمقانه ترین سیاست را ، مقام های دهلی وضع کردن . چین به آب خوردن می‌تونه از پس اینا بر بیاد . اول باید میگ ۲۱ و میگ ۲۹ و میراژ هارا کاملا بازنشسته میکردن . باید جا ۲۷۲ سوخو ۳۰ ، ۲۰۰ اف ۱۶ می‌خریدن . رافائل خرید خیلی خوبی بود . و یک پلن برای خرید ۱۲۰ اف ۳۵ میچیدن . یعنی کلا ۳ نوع هواپیما اما بسیار با کیفیت ( اف ۱۶ ، رافائل و اف ۳۵ ) که مجموع ۳۴۶ فروند جنگنده جدید اون ۱۲۰ جگوار هم نگه دارن . ( ۴۶۶ جنگنده) حالا با این کاری کردن اول همه سفره روسیه رو پهن کردن ، روسیه هم طرف چین هست و هند این وسط بزرگترین بازنده هست .
  • نیما IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    خب جمعیت جهان کم بشه چی به تو میدن به قمیت کشته شدن آدم هایی بیگناه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس